KSH Hoofddorp

Geschiedenis

KSH Hoofddorp

Geschiedenis

KSH Hoofddorp

Geschiedenis

KSH Hoofddorp

Geschiedenis

KSH Hoofddorp

Geschiedenis

De ruimte was beperkt, het aantal lokalen in deze gang moest hetzelfde blijven, en toch is het gelukt om het geheel van negen lokalen en de ruimtes ertussen ruimer te maken.

Oplevering
Januari 2018
Opdrachtgever
KSH Hoofddorp
Locatie
Hoofddorp
Oppervlakte
310 m²
310 m²
Achtergrond van project
Achtergrond van project

De kennis knalt van de muren!

Het in het oog springende leerplein Geschiedenis is vanuit de onderwijsvisie van de docenten ontstaan. Het team gelooft in faciliteren van individueel leren én de ‘extended classroom’. Dat vraagt om een passende leeromgeving. Door de ruimte te verdelen in verschillende tijdvakken en een passende look & feel, is er een aantrekkelijk leerplein ontstaan dat niet alleen ruim én intiem is, maar ook leerzaam. De kennis knalt van de muren! Docenten weten de ruimte te vinden voor themalessen en uiteenlopende activiteiten. Zo is er onder andere een Romeins minitheater waar leerlingen voordrachten kunnen houden en kunnen werken.

Opdrachtgever aan het Woord

Onderwijsconcept van KSH staat centraal

"We zijn trots op ons leerplein geschiedenis. Van ouders en docenten krijgen we terug dat ons verhaal van de school niet alleen terugkomt in het onderwijs, maar ook in de look & feel van het gebouw. En dat is een groot compliment. In het leerplein geschiedenis komt het onderwijsconcept van KSH tot uitdrukking: samen werken, samenwerken, talenten optimaal benutten, eigen regie. Het plein en het interieur nodigen uit tot verschillende werkvormen en dat biedt voor docent én leerling een grote meerwaarde.


De leerlingen zijn er inmiddels aan gewend, maar op open dagen of bezoek van collega’s merken we dat men overdonderd is door de opzet, de sfeer en de uitvoering. Durven is belangrijk. En Desirée durft!"

Mark Mees

directeur KSH Hoofddorp

directeur KSH Hoofddorp

directeur KSH Hoofddorp

Opdrachtgever aan het Woord

Onderwijsconcept van KSH staat centraal

"We zijn trots op ons leerplein geschiedenis. Van ouders en docenten krijgen we terug dat ons verhaal van de school niet alleen terugkomt in het onderwijs, maar ook in de look & feel van het gebouw. En dat is een groot compliment. In het leerplein geschiedenis komt het onderwijsconcept van KSH tot uitdrukking: samen werken, samenwerken, talenten optimaal benutten, eigen regie. Het plein en het interieur nodigen uit tot verschillende werkvormen en dat biedt voor docent én leerling een grote meerwaarde.


De leerlingen zijn er inmiddels aan gewend, maar op open dagen of bezoek van collega’s merken we dat men overdonderd is door de opzet, de sfeer en de uitvoering. Durven is belangrijk. En Desirée durft!"

Mark Mees

directeur KSH Hoofddorp

Ontdek meer

Leerpleinen

Naturel

Fons Vitae Lyceum

plan een consult

Op zoek naar een schoolgebouw dat onderwijs stimuleert?

plan een consult

Op zoek naar een schoolgebouw dat onderwijs stimuleert?

plan een consult

Op zoek naar een schoolgebouw
dat onderwijs stimuleert?

plan een consult

Op zoek naar een schoolgebouw dat onderwijs stimuleert?

plan een consult

Op zoek naar een schoolgebouw dat
onderwijs stimuleert?